Sówki

Sówki - praca zdalna

Od dnia 13.03.2020 r.
Zamieszczanie informacji i zadań do wykonania dla dzieci przez portal społecznościowy Facebook (grupa zamknięta "Plastusiowa rodzinka"
14.04.2020 r.(wtorek)
Zadanie do wykonania – dzieci odmierzają tip-topami , potem krokami wielkość swojego lub dowolnego pokoju, określają, czy ma on kształt kwadratu, czy prostokąta (kwadrat – wszystkie boki równe, prostokąt dwa krótsze dwa dłuższe).
Chętne dzieci mogą zabawić się w architekta wnętrz i narysować swój pokój.
obszar PP: IV 14,IV 15,IV 16,IV 19

Uzupełnianie kart pracy nr 78,79.Co jest potrzebne roślinom do wzrostu?Jak nazywają się narzędzia ogrodnicze?Ogladanie filmiku "Wędrówki skrzata Borówki-Ogród".Poznanie pojęcia "ekosystem".Rysowanie ogrodu wg własnego pomysłu.Propozycja prowadzenia tygodniowych obserwacjii pogody i notowania ich w "Domowym kalendarzu pogody"(szczegóły zadań na portalu społecznościowym Facebook-grupa zamknięta "Plastusiowa rodzinka").

15. 04. 2020 (środa)
Zapoznanie z zapisem graficznym i liczbowym cyfry „7”
Osłuchanie z wierszem Ilony Dziubek „Gimnastyka dni tygodnia”.
Dzieci wykonują ćwiczenia , o których mowa w wierszu.
Rozmowa z rodzicami:
- wymień dni tygodnia
- ile dni upływa od środy do soboty, od niedzieli do wtorku itd.
- jaki dzień był wczoraj, jaki będzie jutro, pojutrze itd.
Rodzic pisze na kartce cyfrę 7- dziecko opisuje do czego jest podobna,
Pisze palcem w powietrzu, na stole, na dywanie, na plecach rodzica cyfrę 7
Chętne dzieci mogą spróbować napisać cyfrę na kartce kredką.
Zadanie do wykonania – dzieci układają na dywanie dużą cyfrę 7 obok niej kładą dziewczynki 7 lalek , chłopcy 7 samochodów.

Omówienie karty nr 76 i 77- ćwiczenia w odwzorowywanie i łączeniu wzorów. Ćwiczenia grafomotoryczne w trakcie rysowania szlaczków.
Obydwa ćwiczenia rozwijają, koncentrację, sprawność manualną, koordynację ruchową oko- ręka.

Obejrzenie filmiku nagranego przez nauczycielkę „Wspomnienia z sali Sówek” z komentarzem. Zadanie dla chętnych dzieci – narysowanie zabawki, którą najbardziej lubią się bawić w przedszkolu.

16. 04. 2020 (czwartek)
Omówienie zadań do uzupełnienia w Karcie pracy nr 58 i 59
Karty Pracy nr 58 – głośne liczenie ile przed uzupełnieniem naklejkami i po uzupełnieniu było pszczół. Powiedzenie rodzicom ile pszczół należy dokleić aby było ich 9.
Karta pracy nr 59 – dzieci własnymi słowami opisują rodzicom jak wygląda pszczoła (kolor, ilość nóg, skrzydła itp.),próba pokazania jak się porusza.
Próba doprowadzenia pszczół do ula właściwą drogą. Zróbcie to tak, aby droga każdej z pszczół była narysowana innym kolorem kredki.
Przekazanie dodatkowych informacji wraz z ilustracjami – prezentacja:
mleczko pszczele, kit pszczeli ( propolis), pyłek kwiatowy, wosk pszczeli, miód.

17.04.2020 (piątek)

Prośba do dzieci , aby przedstawiły rodzicom ich przedszkolnego przyjaciela pacynkę o imieniu Latonek i opowiedziały przygodę, która miała miejsce po powrocie z wakacji (ćwiczenie pamięci długotrwałej, rozwijanie mowy) prośba Latonka o rozpoznanie przedstawionych na ilustracjach kwitnących drzew i krzewów oraz próby rozpoznania i nazwania ich. zadanie do wykonania narysowanie lub wykonanie z dowolnego materiału gałązki jednego kwitnącego drzewa lub krzewu (rozwijanie wyobraźni, sprawności manualnej, precyzji ruchów).

Umieszczenie posta dla rodziców z informacją: Co mówić dziecku zamiast „uważaj”
strona „Nauczyciel z powołania” – konsultacja z nauczycielem związana z treścią postu.

Uzupełnianie kart pracy nr 72,73-rozpoznawanie zwierząt z gospodarstwa wiejskiego, dzielenie nazw na głoski, rysowanie ołówkiem tylu kresek, z ilu głosek składa się wyraz; łączenie obrazków, których nazwy się rymują
Propozycja pracy plastycznej: układanie kartki w słonecznym miejscu, ustawianie figurek zwierząt z gospodarstwa wiejskiego, obrysowywanie cieni ołówkiem, kolorowanie.

20.04.2020 (poniedziałek)

Omówienie zadań dowykonania w karcie pracy nr 3 (Kolorowy Start cześć 4)Dorośli czytają wyrazy, a dziecko dopowiada nazwy obrazków.Zachęcanie do rozmowy jak dbać o przyrodę, by stać się jej przyjacielem.Prośba o narysowanie ilustracji "Jak dbam o przyrodę".

Filmik nr 1 Nagranie filmu z pacynką Latonkiem – prezentacja postaci pacynki rodzicom, przypomnienie powakacyjnych przygód dzieciom (ćwiczenie pamięci długotrwałej), zapowiedź wspólnych zabaw.
Filmik nr 2 Nagranie filmiku z pacynką Latonkiem zachęcającego do „Klamerkowej zabawy”(wg pomysłu nauczycielki). Dzieci robią po dziesięć kuleczek ręcznika papierowego i kolorowej serwetki(w warunkach domowych) jeżeli mamą bibułę to robią to z dwóch wybranych kolorów. Przygotowują dwa talerzyki i dwie klamerki do prania dobrze się otwierające. Zadanie dziecka – przenieść klamerką zrobione kulki raz lewą , raz prawą ręką na talerzyk, a następnie obydwoma rękami jednocześnie. Ćwiczenie to rozwija małą motoryką, chwyt pisarski, rozwija prawą i lewą półkulę mózgową, ćw. skupienie uwagi , koordynację wzrokowo – ruchową, ćwiczy wielokierunkową aktywność dziecka, rozwija kompetencje matematyczne.

21.04.2020 (wtorek)

Filmik nr 3. Nagranie filmiku z pacynką Latonkiem zachęcającego do kolejnej zabawy tym razem konstrukcyjnej „Sprawne ręce, mądra głowa i konstrukcja już gotowa” (wg pomysłu nauczycielki).
Zabawa ta rozwija sprawność manualną, małą motorykę, chwyt pensetkowy, wyobraźnię przestrzenną i daje wiele radości.
Do zabawy będzie potrzebna plastelina i wykałaczki. Jeżeli nie macie w domu plasteliny możecie tworzyć wykorzystując ziemniaka pokrojonego w kostkę. Dzieci bądźcie ostrożne wykorzystując wykałaczki.
Będąc z Wami w sali widziałem jakie piękne konstrukcje wytwarzałyście z rożnego rodzaju klocków i tak sobie pomyślałem, że mogę zadać Wam zadanie konstrukcyjne. Uwaga oto one: z wykałaczek i kulek z plasteliny, które musicie sami utoczyć zróbcie wspaniałe piramidy, domy, gwiazdy i co tylko chcecie. Ja (Latonek) – zrobiłem coś takiego – zobaczcie. Jeżeli nie macie własnych ,( w co nie wierzę) możecie zrobić to co ja.

22.04.2020 (środa)

Światowy Dzień Ziemi
Zachęcenie do oglądania prezentacji z okazji Światowego Dzienia Ziemi (przygotowanie I Łatacz)
Dzisiaj prosimy o uzupełnienie Karty pracy nr 6. Zobaczcie historię jednego drzewa, opowiedzcie ją Waszym rodzicom. Zastanówcie się dlaczego drzewo uschło?
Na ilustracjach gdzie dzieci właściwie się zachowują narysujcie wesołe buźki, a tam gdzie postępują źle, smutne
Kolejne zadanie to uzupełnienie Karty pracy nr 8 - zaprojektujcie własną oznakę "Przyjaciela przyrody"
Udostępnienie posta z okazji Dnia Ziemi - opowiadanie o małym podróżniku, który chce ratować naszą planetę .Teatrzyk kamishibai pt. "Przygody pingwina Pingo. (Wydawnictwo Risprint - Teatrzyk Kamishibai)
Udostępnienie planszy z planetą Ziemią, prośba o narysowanie co naszej planecie szkodzi ,
a co pomaga.

Powtórzenie piosenki z ubiegłego roku „Ziemia-wyspa zielona”(oglądanie teledysku wraz z piosenką).
Zamieszczenie prośby do dzieci i rodziców o dbałość o środowisko i otoczenie wokół nas.
Zamieszczenie „Dekalogu małego ekologa”, zawierającego zasady dbania o planetę Ziemię, z perspektywy przedszkolaka.
Słuchanie opowiadania nr 2 „Eko łobuziaki-Jak chronić Ziemię, recykling ze Szkłolinką”(Bajki poczytajki pani Agnieszki).
Propozycja pracy plastycznej: „Wykonaj planetę Ziemię z niebieskiego worka na śmieci” lub „Laurka dla Ziemi”.

23.04. 2020 (czwartek)

„Skarby planety Ziemi” – przedstawienie i omówienie ilustracji przedstawiających wnętrze planety. Przypomnienie i zapoznanie ze skarbami jakie daje nam planeta. Do czego są wykorzystywane: węgiel kamienny, sól kamienna, drewno, woda, piasek, ropa naftowa, glina, złoto, miedź, wapń.
Podział w/w wyrazów na sylaby, określenie pierwszej głoski w każdym z wyrazów.

Umieszczenie informacji dla rodziców – post opracowany przez Poradnię Pedagogiczno- Psychologiczną z Gdańska „Czego dzieci nam nie mówią”.

Rola drzew i lasu, jako ważnego ekosystemu na Ziemi.
Oglądanie filmiku „Wędrówki skrzata Borówki-las”-zapoznanie dzieci z pojęciem przyrodniczym „piętra lasu”.Propozycja pracy plastycznej „Wycinamy i rysujemy piętra lasu”.
Uzupełnianie karty pracy nr 5-kreślenie lasu po wzorze.
Słuchanie opowiadania nr 2 „Eko łobuziaki-Co można zrobić z puszek, recykling ze Metalinką”(Bajki poczytajki pani Agnieszki).


24.04. 2020 (piątek)

Nagranie filmiku nr 4 z pacynką Latonkiem. Zadanie - zabawicie się w „Eko- projektantów mody” Właśnie dzisiaj odbywałaby się w naszym przedszkolu Ekologiczna Rewia Mody i dyskoteka w eko- strojach, zawsze było bardzo wesoło, a Wasze stroje były piękne.
Myślę, że uda Wam się wykonać zadanie ,o którym opowie Latonek. Do tworzenia strojów możecie użyć gazet, worków nylonowych, skrawków materiały, plastikowych pojemników, wytłoczek do jajek, korków itp. Stroje dzieci projektują dla lalek, maskotek lub dla siebie.
Wykonanymi pracami pochwalcie się na naszej stronie „Plastusiowej rodzinki”

Zapoznanie dzieci z hasłem „Nie marnuję-wykorzystuję”. Zaproponowanie eksperymentu przyrodniczego „ Domowy ogródek z resztek”. Zanurzanie w wodzie końcówek warzyw tj. : marchewka, pietruszka, seler, cebula, por, zielona sałata. Uświadomienie dzieciom potrzeby niemarnowania jedzenia, niewyrzucania go z powodu dużego zużycia energii i wody ,do jego wyprodukowania, konieczności racjonalnych zakupów.

Słuchanie opowiadania „Eko łobuziaki-Kompostownik Biodegrusia” odc.5(Bajki poczytajki pani Agnieszki).


27.04.2020 (poniedziałek)

Opracowanie zestawu ćwiczeń ,z wykorzystaniem koszulek . mieszkaniu (inspiracja do ćwiczeń filmik youtoobe).
Tylko dla rodziców – po takim zestawie ćwiczeń wasze dzieci będą na chwilę wyciszone – mam nadzieję. Rozwinie się sprawność ruchowa, zwinność, koordynacja wzrokowo – ruchowa, usprawni się duża i mała motoryka, a przede wszystkim zostanie zaspokojona (chociaż w namiastce) naturalna potrzeba ruchu dziecka.
Możecie zaprosić do zabawy rodziców i rodzeństwo.
Każde z ćwiczeń powtórzcie po 6 razy.
Oto ćwiczenia:
1. Podrzucaj koszulkę obiema rekami do góry i łap.
2. Podrzuć koszulkę prawą ręką – złap lewą ( zmiana ręki – rzut lewą chwyt prawą)
3. Podrzut klaśnięcie – złapanie koszulki.
4. Podrzut dotknięcie uszu złapanie koszulki.
5. Teraz trochę trudniej. Podrzut klaśnięcie, dotknięcie uszu złapanie koszulki.
6. Podrzut dotknięcie nosa złapanie koszulki.
7. Teraz trochę trudniej. Podrzut dotknięcie nosa, uszu złapanie koszulki.
8. Podrzut klaśnięcie pod kolanem złapanie koszulki.
9. Podrzut klaśnięcie za plecami złapanie koszulki.
10. Teraz trochę trudniej. Podrzut klaśnięcie za plecami, przed sobą złapanie koszulki.
Teraz mały odpoczynek i następne ćwiczenia. Tym razem będziemy łapać koszulkę na niektóre części naszego ciała.
Każde z ćwiczeń powtórzcie po 3 razy.
1. Podrzuć koszulkę i złap na prawy łokieć, potem zmiana i łapiemy na lewy łokieć.
2. Podrzuć koszulkę i złap na prawe kolano, potem zmiana i łapiemy na lewe kolano.
3. Podrzuć koszulkę i złap na głowę.
4. Podrzuć koszulkę i złap na twarz (tutaj trzeba zachować dużą ostrożność).
5. Podrzuć koszulkę i złap na klatę.
6. Podrzuć koszulkę i złap na grzbiet.
Na koniec ćwiczeń możecie porzucać koszulką z rodzeństwem lub rodzicami.
1. Stańcie naprzeciw siebie i rzucajcie koszulką do siebie nawzajem (ale z wyczuciem).
2. Stojąc naprzeciw siebie i wyrzucamy koszulkę zza pleców (nie jest to łatwe, pamiętajmy, że cały czas jesteśmy zwróceni do siebie twarzą).
3. Stojąc naprzeciw siebie i wyrzucamy koszulkę pod prawą nogą , potem pod lewą.
Może sami wymyślicie jakieś ćwiczenie z koszulką – spróbujcie
Zdjęcia i filmiki jak ćwiczycie mile widziane.

Omówienie zadań do wykonania w karcie pracy nr 18 (Kolorowy Start cz. 4)
Zwrócenie uwagi na koncentrację podczas wykonywania zadania i staranność
Zachęcenie do pochwalenia się wykonanym zadaniem na stronie „Plastusiowa rodzinka”.

Udostępnienie posta , zachęcenie do oglądania, a następnie samodzielnej zabawy w „Teatr cieni” z aktorem „Teatru Baj” Marcinem Marcinkiewiczem (rozwijanie wyobraźni, sprawności manualnej).

Zapoznanie z symbolem graficznym litery „Ł,ł”
Wykonanie domowym sposobem karty pracy z tą literą, propozycje zabaw, loteryjek, rozwijających słuch fonematyczny, domowy sposób utrwalenia litery za pomocą Odimiennej Metody nauki Czytania I. Majchrzak-„Urodziny litery Ł”
Merytoryczne kierowanie pracą dziecka w domu, przy współpracy z rodzicami, Wprowadzenie litery na bazie wyrazu "łódka".
Realizacja zdalna programu własnego „Księgi, książki, książeczki…czyli czytajmy dzieciom!”-propagowanie czytelnictwa.


28.04.2020 (wtorek)

Zaproszenie do przeprowadzenia „ quizu - zabawy”.
Podczas odpowiedzi , gdyby był problem związany z symbolami narodowymi , można korzystać z prezentowanych ilustracji.

Proszę odpowiedzcie rodzicom na pytania:

- Jak się nazywa planeta na której żyjemy?
- Jak się nazywa kontynent , na którym mieszkamy?
- Jak się nazywa kraj w którym mieszkamy?
- Jak się nazywa miasto w którym mieszkasz?
- Jak się nazywa stolica naszego kraju?
- Jak się nazywa najdłuższa rzeka Polski?
- Jak się nazywa polskie morze?
- Jak wygląda godło Polski?
- Jakie barwy ma flaga Polski?
- Zaśpiewaj fragment Hymnu Polski? (pamiętaj o właściwej postawie).

Jeżeli właściwie odpowiedzieliście na wszystkie pytania - WIELKIE, WIELKIE BRAWA
Jeżeli właściwie odpowiedzieliście na połowę pytań też – WIELKIE BRAWA
Jeżeli macie jakiś problem z odpowiedzią na pytania - nie martwcie się, po powrocie
do przedszkola jeszcze raz wszystko sobie przypomnimy.

Zapraszamy do uzupełnienia kart pracy nr 36 i 37.
Karta pracy nr 36 – skorzystajcie z naklejek i uzupełnijcie flagi podanych państw według ustalonego kodu: Polska , Włochy , Ukraina , Niemcy, Polska, Włochy itd. Karta pracy nr 37 przedstawia flagi, pokażcie prawą i lewą stronę kartki, przyjrzyjcie się dobrze i otoczcie czerwoną pętlą rysunki flag, które są zwrócone w prawą stronę, a niebieską pętlą te które są zwrócone w lewą stronę. Pokoloruj flagi w wybranej pętli tak, żeby wyglądały jak flagi Polski.
Wykonując zadania skoncentrujcie się, bądźcie cierpliwi i wytrwali. Miłej pracy.
Dodatkowe zadanie dla chętnych dzieci: wykonajcie flagę Polski dowolnych rozmiarów, z dowolnego materiału. Możecie rysować, malować, układać z różnych przedmiotów – wiemy że potraficie wspaniale tworzyć nawet bez naszych podpowiedzi.

Zachęcenie przedszkolaków i ich rodziców do udziału w akcji „Ratujmy nasze pszczoły”. Przypomnienie dlaczego tak ważne są owady pszczołowate, wskazanie sposobu pomocy im w czasie suszy. Umieszczenie ilustracji z przykładowymi poidełkami dla pszczół.

„Morze,nasze morze…”.Zamieszczenie najbardziej przydatnych informacji o Morzu Bałtyckim,jego położeniu geograficznym,florze i faunie- ramach tematu tygodnia „Polska-moja ojczyzna”.
Propozycja pracy plastycznej metodą
D. Dziamskiej „Edukacja przez ruch”-składanie metodą origami „morza” i łódki, rysowanie fal (ćwiczenie grafomotoryczne)

Realizacja zdalna programu własnego „Księgi,książki,książeczki…czyli czytajmy dzieciom!”-propagowanie czytelnictwa.

29.04. 2020 (środa)

Dzisiaj trochę matematyki. Zapoznamy się z zapisem graficznym i liczbowym cyfry 8
Na początek posłuchajcie wiersza o „Przygodzie ośmiu kolorowych piłek”, który dla Was specjalnie napisałam.
Proszę rodziców o przeczytanie wiersza.
„Przygoda ośmiu kolorowych piłek” autor A. Świstak

Pewnego ranka o ósmej rano
osiem piłek kolorowych,
potoczyło się na dworzec
by pojechać aż nad morze.

A nad morzem osiem statków
stało w porcie, od z przypadku.
Gdy to piłki zobaczyły,
to na statki się wtoczyły.

Każda płynie własnym statkiem.
Osiem statków, osiem piłek,
piękny widok moi mili,
ale już po chwili…

Wielka burza się zerwała
statkiem mocno poruszała,
i wypadło osiem piłek wprost
do morza, w morskie fale.

Chcecie wiedzieć co było dalej?
Przypłynęła ośmiornica,
która osiem macek miała
z każdą kolorową piłką radośnie się przywitała.

Tak się piłki ośmiornicy spodobały,
że wszystkie ośmioma mackami zgarnęła
pod wodę nura dała i osiem kolorowych piłek
w wielkiej skrzyni schowała.

Po przeczytaniu wiersza proszę aby dzieci odpowiedziały na pytania:
- ile było piłek?
- w jakich kolorach były piłki? (pytanie podchwytliwe – dziecko może powiedzieć,
że nie wie lub podać własne kolory)
- jakimi środkami transportu podróżowały piłki?
- gdzie chciały dojechać piłki?
- o której godzinie wyruszyły piłki na dworzec?
- ile było statków?
- iloma statkami płynęły piłki?
- dlaczego piłki znalazły się w morzu?
- kogo spotkały piłki w morzu?
- ile macek(ramion) ma ośmiornica?
- jak skończyła się przygoda piłek – radośnie czy smutno?

Rodzic pisze na kartce cyfrę 8- dziecko opisuje do czego jest podobna,
Pisze palcem w powietrzu, na stole, na dywanie, na plecach rodzica cyfrę 8
Chętne dzieci mogą spróbować napisać cyfrę na kartce kredką.
Zadanie do wykonania nr 1– dzieci układają na dywanie dużą cyfrę 8 z dowolnego materiału (zabawki, klocki, sznurek itp.) obok niej kładą 8 maskotek.
Zadanie do wykonania nr 2 – narysujcie ilustrację do wiersza, na której znajduje się 8 piłek (kolory dobieracie sami) Piłki mogą toczyć się na dworzec, płynąć statkami, bawić z ośmiornicą.
Ćwiczenia z liczbą „8”-zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych, wymagających ośmiu powtórzeń (podskok w górę klaśnięcie nad głową, przysiady, skłony, skoki raz na lewej, raz na prawej nodze, pozycja leżąca – powrót do pozycji stojącej bez podpierania się rękami. )

Zachęcenie do osłuchania z piosenką o cyferkach "1,2,3- Śpiewające Brzdące" - link do youtuba.

„Wirtualny spacer po Katowicach”-przedstawienie krótkiej historii Katowic, ich herbu, dzielnicy w której znajduje się przedszkole.
-w ramach tematu tygodnia „Moja mała ojczyzna”.
Propozycja quizu fotograficznego „Rozpoznaj te miejsca”.
Prezentacja różnych rozwiązań architektonicznych, budowli nowoczesnych i zabytkowych. Zachęcanie dzieci i rodziców do odwiedzenia tych miejsc po wygaśnięciu pandemii.
Uzupełnianie karty pracy nr 31.
Realizacja zdalna programu własnego „Księgi,książki,książeczki…czyli czytajmy dzieciom!”-propagowanie czytelnictwa.

30.04. 2020 (czwartek)

Narodowe symbole Polski takie jak: flaga , godło, hymn już znacie.
Dzisiaj chciałam Was zapoznać z przyrodniczymi symbolami Polski.
Czy wiecie jakie zwierzęta uważa się za symbole Polski oprócz orła, który znajduje się w naszym godle? Jest to także żubr i bocian biały.
Orzeł bielik - w Polsce gniazduje około 700 par tego gatunku, czyniąc nasz kraj jest jednym z najważniejszych obszarów przyrodniczych gdzie występuje ginący już gatunek tego ptaka. Najłatwiej spotkać go na Pomorzu Zachodnim
Żubr - to jeden z najstarszych gatunków zwierząt żyjących na kuli ziemskiej. Jego wygląd niewiele się zmienił od czasu jak wspólnie z ogromnymi mamutami, potężnymi nosorożcami zamieszkiwały prawie całą Europę.
Obecnie jest największym dziko żyjącym ssakiem w Europie
Samce są większe od samic i mogą ważyć nawet 900 kilogramów. Pomimo takich rozmiarów potrafią one biec bardzo szybko i bez problemów przeskoczyć szeroki strumień lub płot. Żubry są roślinożercami.
Dzieje żubra w naszym państwie były różne , groziło mu nawet wyginięcie, ale udało się, żubry przetrwały. Niestety na świecie, a także w Polsce spotkamy je głównie w rezerwatach, ogrodach zoologicznych. Wolno żyjące żubry można zobaczyć między innymi w Puszczy Białowieskiej i Bieszczadach.

Bocian biały – to niepozorne zwierzę, waży mniej niż 5 kg, a mimo to jest wyjątkowo wytrwałym wędrowcem. Jesienią bociany od nas odlatują , na wiosnę przylatują Takie loty nazywamy migracją. Bociany żeby przylecieć do naszego kraju z Afryki i założyć gniazda, w których składają jaja; pokonują do 250 km dziennie. Drogę tę potrafią przebyć nawet ze skrzydłem przeszytym strzałą.
Jak myślicie, które zwierzę mogłoby być symbolem przyrody polskiej?
A może macie inne propozycje – jeżeli tak to narysujcie zwierzęcy symbol przyrody .

04.05 2020 (poniedziałek)

Omówienie zadań do wykonania w karcie pracy nr 45 (Kolorowy Start cześć 4) Przyjrzyjcie się dokładnie kolorowej ilustracji mniszka lekarskiego.
Potem zrób to samo z ilustracjami czarno – białymi i na każdej z nich dorysuj brakujące elementy rośliny wg wzoru Na koniec możecie pokolorować dowolny rysunek wg wzoru..
Filmik nr 5. Nagranie filmu z pacynka Latonkiem- zapoznanie z nową możliwością rysowania. Rysujemy mniszkiem lekarskim, potocznie zwanym mleczem. Zapoznanie z wyglądem kwiatu, jego możliwościami(plecenie wianków, bukiety, po zerwaniu z pustej w środku łodyżki wycieka mleczko stąd prawdopodobnie pochodzi potoczna nazwa kwiatu. Dmuchawce – przekwitłe mlecze – nasionka rozsiewane są przez wiatr lub bawiące się dzieci, w ten sposób tworzą się piękne żółte łąki w różnych miejscach.

„Co to jest Unia Europejska?”-przedstawienie krótkiej historii wyjątkowej wspólnoty państw europejskich, przedstawienie jej założeń Przypomnienie/zapoznanie dzieci z datą przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Zamieszczenie zdjęć flagi, waluty i filmiku z melodią hymnu Unii.
Uzupełnianie karty pracy nr 31-kolorowanie na mapie Europy państw członkowskich Unii Europejskiej. Wymienianie ich nazw. Zwrócenie uwagi, że Wielka Brytania w tym roku opuściła Unię.

Realizacja zdalna programu własnego „Księgi, książki, książeczki…czyli czytajmy dzieciom!”-propagowanie czytelnictwa.


05.05. 2020 (wtorek)

W tym tygodniu mówimy o tym, że jesteśmy Polakami i Europejczykami. Dzisiaj Latonek przygotował dla Was kolejną niespodziankę, chce przedstawić Wam swojego przyjaciela, który będzie opowiadał wam legendy z wybranych miast, przez które płynie nasza królowa polskich rzek WISŁA.
Filmik nr 6 Nagranie filmu z pacynkami,które opowiadają legendy polskie - dzisiaj legenda krakowska o„ Smoku Wawelskim”

Zapoznanie dzieci z ciekawymi informacjami o rzece. Od źródła do ujścia.

Zadanie do wykonania – jeżeli macie ochotę to po wysłuchaniu legendy Wawelskim smoku (legenda krakowska) - spróbujcie narysować jak sobie go wyobrażacie i jak zawsze pochwalcie się waszymi pracami.

„Symetria w przyrodzie”-podsumowanie wiadomości na ten temat. Podawanie przykładów symetrii z wykorzystaniem zdjęć kwiatów, umaszczenia tygrysa, motyla, biedronki, człowiek. Propozycja pracy plastycznej: „Wybierz i narysuj przykład symetrii w przyrodzie, a może masz jeszcze inny pomysł?”

Realizacja zdalna programu własnego „Księgi, książki, książeczki…czyli czytajmy dzieciom!”-propagowanie czytelnictwa.


06. 05. 2020 (środa)
Filmik nr 7. Nagranie filmu z pacynkami Latonka i Edwarda, którzy opowiadają legendy polskie - dzisiaj legenda o „Bazyliszku”
Po wysłuchaniu legendy proszę uzupełnić Kartę pracy nr 33.
Zanim zabierzecie się do wypełniania właściwym kolorem odpowiednich pól postarajcie się odgadnąć, co za legendarna postać znajduje się na obrazku. Przed rysowaniem fal, pamiętajcie, żeby najpierw spróbować je narysować palcem po śladzie , a dopiero potem kredką.
Bardzo jesteśmy ciekawe co za legendarna postać ukryła się w tych kropeczkach.
Pochwalcie się jak wykonaliście to zadanie.

Zapoznanie z symbolem graficznym litery „M,m”
Wykonanie domowym sposobem karty pracy z tą literą, propozycje zabaw, loteryjek, rozwijających słuch fonematyczny, domowy sposób utrwalenia litery za pomocą Odimiennej Metody nauki Czytania I. Majchrzak-„Urodziny litery M”
Merytoryczne kierowanie pracą dziecka w domu, przy współpracy z rodzicami.Utrwalenie litery na bazie wyrazu "małpa".

Realizacja zdalna programu własnego „Księgi, książki, książeczki…czyli czytajmy dzieciom!”-propagowanie czytelnictwa.


07.05.2020 (czwartek)
Dzisiaj udamy się wraz z Latonkiem i jego przyjacielem Edwardem do miasta słynnego z pachnących pierników i nie tylko. Poznacie legendarną tajemnicę toruńskich pierników.
Proszę o uzupełnienie Karty pracy nr 32 Jest ona związana właśnie z toruńskimi piernikami.
Wytężcie swój wzrok, wykażcie się spostrzegawczością i połączcie pierniki z ich cieniami.
Zadanie do wykonania dla chętnych – zaprojektuj własny kształt piernika i ozdób według własnego pomysłu. Latonek z przyjacielem czekają na zdjęcia.
Zachęcenie do udziału w transmisji na żywo, godz.12.00 Arena Gliwice - tworzenie barwnych opowieści o książętach, smokach i zwierzakach z tajemniczego lasu."Bajanie na drugie śniadanie " Arena online DLA DZIECI (A. Batóg Lufcik na Korbkę)

Utrwalenie litery na bazie wyrazu "małpa". Przypomnienie dzieciom brzmienia tego słowa także w języku angielskim, uzmysłowienie, iż zarówno w języku polskim, jak i angielskim słowo „małpa” rozpoczyna się na literę „m” Przypomnienie piosenki w języku angielskim „Five little monkeys”.Propozycja pracy plastycznej: „Narysuj, namaluj, skonstruuj, ulep z plasteliny małpkę”. Zamieszczenie wiadomości i zdjęć o małpkach, zachęcenie dzieci do odwiedzenia Śląskiego Zoo ,po czasie pandemii.


Realizacja zdalna programu własnego „Księgi, książki, książeczki…czyli czytajmy dzieciom!”-propagowanie czytelnictwa.

08.05.2020 (piątek)

Filmik nr 7. Nagranie filmu z pacynkami Latonka i Edwarda, którzy opowiadają legendy polskie - dzisiaj legenda o „Bałtyckich rybach”

Oglądanie ilustracji przedstawiających ryby występujące w legendzie.
Kończymy naszą wędrówkę z biegiem Wisły. Po długiej wędrówce przez Polskę Wisła kończy swój bieg w Zatoce Gdańskiej, gdzie jej wody stają się nieodłączną częścią Bałtyku.
Dzisiaj pan Edward opowie ostatnią legendę tym razem o „Kłótni ryb morskich”. Dowiecie się dlaczego flądra wygląda tak jak wygląda.
Proszę uzupełnić Kartę pracy nr 34. (omówienie)
Zadanie do wykonania dla chętnych: narysujcie dowolną rybę. Kto ma ochotę niech spróbuje rozpoznać, która z przedstawionych na ilustracjach ryb to flądra, która dorsz, a która śledź. podzielcie nazwy tych ryb na sylaby.
Zadanie geometryczne dla chętnych.Posyłam Wam dwa obrazki; jeden przedstawia figury geometryczne 6 różnych trójkątów i jedno koło. Drugi kontury zwierzątka, które ma zostać ułożone z tych figur.(PDF)


„Maj, maj, cudny maj…”.Wyjaśnienie pochodzenia nazwy miesiąca „maj”. Relacja zdjęciowa z ogródków działkowych, przedstawiająca kwitnące bzy, Wyjaśnienie dzieciom, że poprawna nazwa tych krzewów, to lilaki. Przypomnienie dzieciom pojęcia w sztuce malarskiej „martwa natura”, zamieszczenie zdjęć przykładów-obrazów przedstawiających lilaki w wazonach. Propozycja pracy plastycznej „Malujemy bzy”-zachęcanie dzieci do zainteresowania sztuką, zwrócenie uwagi na piękno przyrody w maju.

Realizacja zdalna programu własnego „Księgi, książki, książeczki…czyli czytajmy dzieciom!”-propagowanie czytelnictwa.


11.05.2020 (poniedziałek)

Zapraszam do zabawy z matematyką. Zapoznamy się z zapisem graficznym i liczbowym
cyfry 9.
Na początek posłuchajcie wiersza p.t. „Wędrujące chmurki”, który dla Was specjalnie napisałam.
Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom wiersz.
„Wędrujące chmurki” autor: A. Świstak

Wędruje dziewięć białych chmurek po niebie.
- Dokąd?
- Tego nie wiem.
Pierwsza wielki szczyt Giewontu,
wielkiej góry zobaczyła,
o który zahaczyła , tam się zatrzymała i została.

Wędruje osiem białych chmurek po niebie.
- Dokąd?
- Tego nie wiem.
Druga, trzecia , czwarta chmura
tak się rozpędziły, że wzniosły się wysoko
i w deszcz zamieniły.

Wędruje sześć białych chmurek po niebie.
- Dokąd?
- Tego nie wiem.
Piąta , szósta chmurka trochę zwolniły,
zostały w parku i cień ludziom zrobiły.

Wędrują trzy białe chmurki po niebie.
- Dokąd?
- Tego nie wiem.
Siódma ósma chmurka nad morze zawędrowały ,
bardzo im się spodobało dalej iść nie chciały.


Wędruje jedna biała chmurka po niebie.
- Dokąd?
- Tego nie wiem.
Dziewiąta chmurka sama została ,
tak posmutniała, że zapłakała
w krople wody się zmieniła
i kwiaty na łące nimi zrosiła.

Tak się ta historia skończyła,
ale czy ona smutna była?
Nie!!!
Bo krople kiedyś zamienią się w parę,
uniosą do góry i znów powstaną chmury.

Po przeczytaniu wiersza proszę aby dzieci odpowiedziały na pytania:

- ile chmurek wędrowało po niebie?
- gdzie zatrzymała się pierwsza chmurka?
- gdzie zatrzymały się trzy kolejne?
- które to były? (druga , trzecia, czwarta – liczebniki porządkowe)
- gdzie zatrzymały się kolejne chmurki?
- które to były? (piąta i szósta - liczebniki porządkowe)
- które chmury zawędrowały nad morze?
- co stało się z dziewiątą chmurką?
- jak zakończyła
Rodzic pisze na kartce cyfrę 9- dziecko opisuje do czego jest podobna,
Pisze palcem w powietrzu, na stole, na dywanie, na plecach rodzica cyfrę 9
Chętne dzieci mogą spróbować napisać cyfrę na kartce kredką.
Zadanie do wykonania nr 1– dzieci układają na dywanie dużą cyfrę 9 z dowolnego materiału (zabawki, klocki, sznurek itp.) , wycinają 9 chmurek i kładą obok ułożonej cyfry.
Kto ma ochotę może narysować na każdej chmurce jej historię z wiersza. Np. – pierwsza zahacza o szczyt góry, druga , trzecia i czwarta – zamienia się w deszcz itd.)

Ćwiczenia z liczbą „9”-zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych, wymagających dziewięciu powtórzeń (podskok w górę klaśnięcie nad głową, przysiady, skłony, skoki raz na lewej, raz na prawej nodze, przeskok przez sznurek, klocek lub maskotkę w przód i w tył).

„Co to jest bór?”. Oglądanie filmiku edukacyjnego „Wędrówki skrzata Borówki –bór”. Wskazywanie różnic między lasem a borem. Przedstawienie flory i fauny boru. Zachęcanie dzieci i rodziców do wycieczek do lasu i boru, z zachowaniem postawy proekologicznej:”Nie hałasuj! Nie śmieć! Nie niszcz!”
Propozycja pracy plastycznej :”Obejrzyj puzzle obrazkowe, które układa skrzat Borówka, spróbuj narysować bór jasny i ciemny”



12.05 2020 (wtorek)

Oglądanie bajki „Skrzat Borówka na łące”
Łąka to jeden wielki organizm: ziemia i to co na niej rośnie czyli trawa, kwiaty, zioła; to co żyje w ziemi, nad nią: owady, ptaki i inne zwierzęta – zresztą zobaczcie sami. Zapraszam w podróż ze Skrzatem Borówką.
Jeżeli uważnie oglądaliście film to z łatwością odpowiecie na pytania:
- Wymień przynajmniej 3 kwiaty, które rosną na łące.
- Ile liści może mieć koniczyna?
- Co to jest siano i dlaczego je zbieramy?
- Dlaczego łąka „gra”?
- Dlaczego motyl siedząc na kwiatku składa skrzydła?
-Które ptaki najbardziej lubią jeść osty?

Proszę o uzupełnienie Karty Pracy nr 42 – proszę przykleić w wyznaczonych miejscach owady i ptaki.
Przekazanie wiadomości o kwiatach występujących w Karcie pracy:
mniszek lekarski, stokrotka: biało mak.
Zadanie dla chętnych – narysujcie lub namalujcie wybrany kwiat mak, stokrotka, mniszek, możecie też narysować wszystkie trzy.

Zaproszenie do oglądania filmu pt „Jak się zachować, gdy pali się las lub łąka”(youtube)

„12 MAJA-Międzynarodowy dzień pielęgniarki”. Wyjaśnienie znaczenia słowa „pielęgniarka”, „pielęgniarz”,przedstawienie krótkiej historii tego zawodu. Wyjaśnienie symboliki „czepka” pielęgniarskiego. Wdrażanie do szacunku dla pracy pielęgniarki, jako zawodu wysokiego ryzyka w czasach epidemii, jej trudnej i odpowiedzialnej pracy.
„Propozycja pracy plastycznej: „Narysuj laurkę dla pielęgniarki, z pomocą rodziców napisz-DZIĘKUJEMY!”


13.05. 2020 (środa)

Zaproszenie do rozwiązywania zagadek o wiosennej łące.
Rodziców proszę przeczytanie zagadek ,i dopiero po odpowiedzi dziecka pokazanie ilustracji.Ilustracje z zagadkami pochodzą ze str. bąbelkowo.pl
Przed zagadkami proszę przeczytać wiersz I.R. Salach"Łąka". Może zawiera odpowiedzi na niektóre zagadki?


„Pająki, co o nich wiemy?”-ciekawostki na temat pająków, ich środowiska życia, budowy ciała, sposobu odżywiania, jego roli w ekosystemach tj, jak: las, bór, ogród, woda, dom.

Zamieszczenie piosenki w języku angielskim „Five scary spiders”-nauka kilku słów po angielskim: spider, web, bump, jump, scary. Nawiązanie do ulubionego przez dzieci superbohatera kreskówek „Spidermana”.

Propozycja pracy plastycznej: „Wykonaj, z pomocą rodziców, pająka z plastikowej butelki ”(wg instrukcji nauczyciela) lub „Narysuj spidermana”.


14. 05. 2020 (czwartek)

Filmik nr 10. Nagranie filmu z pacynką. Latonek zaprasza do rozwiązania zagadki matematyczno – przyrodniczej. Przypomina kształty figur geometrycznych, przelicza, prosi o pomoc w wykonaniu pracy plastycznej „Co można zrobić ze wskazaną ilością kół w określonych kolorach?”
Zadanie do wykonania dla chętnych. Ułożyć postaci zwierząt mieszkających na łące (biedronka, żaba) lub inne propozycje.

Zapoznanie z symbolem graficznym litery „N,n”
Wykonanie domowym sposobem karty pracy z tą literą, propozycje zabaw, loteryjek, rozwijających słuch fonematyczny, domowy sposób utrwalenia litery za pomocą Odimiennej Metody nauki Czytania I. Majchrzak-„Urodziny litery N”
Merytoryczne kierowanie pracą dziecka w domu, przy współpracy z rodzicami.


15.05.2020 (piątek)

Filmik nr 11 Nagranie filmu z pacynką. Latonek zaprasza do rozmowy o emocjach, o tym jak się czujecie, w jakim jesteście nastroju.Cieszymy, że niektórzy z Was ładnie pracują, przysyłają nam swoje prace, czasami w komentarzach miłe słowa za co bardzo dziękujemy. Latonek wymyślił sposób żeby dowiedzieć się co u Was słychać jaki macie nastrój .
Zadanie do wykonania dla chętnych: zróbcie buźki z minkami wyrażającymi wasze odczucia np. radość, złość, smutek, strach i inne i prześlijcie nam informacje (zdjęcie)jak się czujecie. Możecie też własnym wyrazem twarzy, odpowiednią miną pokazać Wasze odczucia.

Utrwalenie litery „N, n” na bazie wyrazu "nosorożec". Zamieszczenie wiadomości i ciekawostek na temat nosorożców, ich rodzajów(biały, czarny, indyjski).Zwrócenie uwagi, że ze względu na działalność człowieka, gatunek ten jest pod ścisłą ochroną ,z groźbą całkowitego wyginięcia. Zachęcenie dzieci do odwiedzenia Śląskiego Zoo ,po czasie pandemii, w którym można zobaczyć nosorożca białego.
Propozycja pracy plastycznej: „Ulep z plasteliny nosorożca” lub „Wykonaj nosorożca z butelki plastikowej i rurek po papierze toaletowym.


18.05.2020 (poniedziałek)

Przygotowanie zestawu ćwiczeń z wykorzystaniem gumowej rękawiczki.
Proszę rodziców o nadmuchanie gumowej rękawiczki.
Was drogie dzieci proszę o jej ozdobienie wg własnego pomysłu - moją rękawiczkę możecie zobaczyć na zdjęciu.
Ćwiczenie powtarzamy 10 razy, chyba że się komuś dane ćwiczenie spodoba, to może wykonać więcej powtórzeń.
Omówienie uzupełnienia Kart pracy nr 40 i 41.

„Poznajmy…mrówki!”. Zamieszczenie informacji i ciekawostek o mrówkach, ich budowie ciała, środowisku życia, roli w przyrodzie. Zwrócenie uwagi na to, że niektóre mrówki w Polsce są pod ochroną. Wyjaśnienie znaczenia określenia „być pracowitym, jak mrówka”.
Propozycja pracy plastycznej: „Ulep mrówkę z plasteliny” lub wykonaj ją z papieru. Uzupełnianie karty pracy nr 43.
Oglądanie jednego z odcinków „Pszczółki Mai” ,pt.: „Gucio i mrówki”



19.05.2020 (wtorek)

Osłuchanie z piosenką „Baki z łąki”(yutube) .Posłuchajcie piosenki o wiosennej łące – przynajmniej dwa razy, refren tej piosenki bardzo szybko wpada w ucho i nuci się go razem z osobą śpiewającą, a potem samemu. Spróbujcie.
Można też zatańczyć samemu, z rodzeństwem, z rodzicami.
Na koniec odpowiedzcie na pytanie: dlaczego owady występujące w piosence są przyjaciółmi planety Ziemi.
Zadanie nr 2 proszę o uzupełnienie Karty pracy nr 44
Drogie dzieci przyjrzyjcie się dokładnie kształtom ramek , w których umieszczone są: motyl, mak, żaba. W pustej górnej prawej ramce brakuje ślimaka. Ramki różnią się między sobą wielkością i kształtem (3 różnej wielkości prostokąty, 1 kwadrat). Myślę, że Wam się uda wykonać to zadanie bezbłędnie.
Na dobry początek mały filmik instruktażowy jak narysować ślimaka.


Propozycje zabaw z alfabetem, samodzielnie przygotowanym w domu. Merytoryczne i praktyczne uwagi na temat wprowadzania dziecka w świat liter, pisma i czytania. Opis zabaw, loteryjek z wykorzystaniem liter, obrazków, przedmiotów domowych i zabawek. Przykłady ćwiczeń rozwijających słuch fonematyczny w warunkach domowych.
Rozpoznawanie przez dzieci poznanych literek na przygotowanych planszach(litera +obrazek)



20. 05. 2020 (środa)

Zapraszam do zabawy z matematyką. Zapoznamy się z zapisem graficznym i liczbowym cyfry 10.
Na początek posłuchajcie wiersza p.t. „Dziesięć zielonych żabek” autor A. Świstak
Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom wiersz. W trakcie wiersza róbcie przerwy aby dzieci odpowiedziały na pytania ile zostało żabek w kolejnych zwrotkach. Jeżeli dzieci będą miały kłopoty z pamięciowym liczeniem (nie muszą jeszcze tego umieć), mogą liczyć na palcach, klockach, patyczkach, korkach zaczynając od 10.
Dziecko pisze palcem w powietrzu, na stole, na dywanie, na plecach rodzica cyfrę 10
Chętne dzieci mogą spróbować napisać cyfrę na kartce kredką.
Zadanie do wykonania nr 1– dzieci układają na dywanie dużą cyfrę 10 z dowolnego materiału (zabawki, klocki, sznurek itp.) Z prawej strony cyfry układają 10 dowolnych rzeczy w rozsypce. Z lewej strony cyfry układają 10 dowolnych rzeczy parami (pamiętajcie – para to dwie rzecz, dwie osoby) – sprawdźcie czy cyfra dziesięć jest parzysta. Jeżeli tak to ile ułożyliście par.
Ćwiczenia z liczbą „10”-zestaw ćwiczeń ogólnorozwojowych.

„Poznajemy literkę ń”.
Zapoznanie z tą literą na podstawie planszy edukacyjnej. Zwrócenie uwagi na wymowę tej głoski, a także na to, że głoska ń, nigdy nie występuje w wyrazie na początku, zawsze w środku lub na końcu. Wykonanie karty pracy z tą literą sposobem domowym, rysowanie obrazków rzeczy, przedmiotów zawierających tę głoskę, zapisywanie na karcie(przez rodziców)słów wypowiadanych przez dzieci, zawierających głoskę ń.



21.05.2020 (czwartek)

Prezentacja filmu „Laluś – jak narysować żabę”( yutube) – nauka rysowania żaby krok po kroku.Spróbujcie narysować żabę wg instrukcji Lulusia i pochwalcie się co Wam wyszło.

„Co wiemy o słoniach?”.
Przedstawienie ciekawostek na temat słoni, ich rodzajów (słoń afrykański sawannowy, słoń afrykański leśny),na temat budowy ich ciała. Zwrócenie uwagi na wysoki rozwój emocji u słoni oraz zagrożenie ze strony człowieka: nadmierne polowanie na słonie, z chęci zdobycia ich ciosów, prowadzi do zagrożenia wyginięcia tych zwierząt. Słuchanie piosenki „Cztery słonie, zielone słonie”. Propozycja pracy plastycznej „Narysuj słonia od tyłu(wg wzoru)” lub „Narysuj słonia po swojemu, w środowisku naturalnym”


22.05. 2020 (piątek)

Piątek, zwykle w przedszkolu był to dzień bardzo lubiany przez dzieci, czyli dzień zabawek. Niestety w dobie korona wirusa nie będzie już takiego dnia (przynajmniej na razie), dlatego bardzo byśmy chcieli (panie + Latonek), poznać Wasze zabawki, którymi najbardziej lubicie bawić się w domu. Latonek na poprawienie humoru proponuje zabawę: zróbcie sobie śmieszne fryzury, ubierzcie śmieszne nakrycia głowy, wymyślcie śmieszne minki i pochwalcie się waszymi dziełami. Do zabawy zachęca też rodziców – stańcie się przez chwilę dziećmi.

Przedstawienie dzieciom ważnych dat w kalendarzu, dotyczących Dnia Matki(26 maja) i Dnia Ojca(23 czerwca).Uzupełnianie kart pracy nr 53-ogladanie obrazków-prezentów dla rodziców, głoskowanie tych nazw, liczenie głosek. Kolorowanie obrazków, otaczanie pętlą w kształcie serca tego, co co dzieci chciałyby podarować rodzicom.
Karta pracy nr 48-czytanie całościowe wyrazów „mama”, „tata”, rysowanie portretów rodziców w ramce w kształcie serca.

Realizacja zdalna programu własnego „Księgi, książki, książeczki…czyli czytajmy dzieciom!”-propagowanie czytelnictwa.


25. 05. 2020 (poniedziałek)

Zadanie matematyczne – ćwiczymy rozpoznawanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt.
Pierwsze zadanie to uzupełnienie Karty pracy nr 58. Przyjrzyjcie się dokładnie obrazkom poszczególnych zwierząt powiedzcie z jakich figur geometrycznych się składają.
Policzcie z ilu figur geometrycznych danego rodzaju składa się przedstawione na rysunku zwierzątko (np. słoń: 3 kwadraty 6 prostokątów, 1 kółeczko).
Podzielcie na sylaby nazwę każdego przedstawionego zwierzątka, powiedzcie głośno na jaką głoskę zaczyna się jego nazwa i na jaką kończy.
Na koniec pokolorujcie rysunki według podanego kodu.
Zadanie dla chętnych. Narysujcie ołówkiem rysunek przedstawiający kwiatek lub bukiet kwiatów, używając figur geometrycznych, ustalcie kod ich kolorowania np. koło - kolor czerwony, prostokąt zielony itd. , można też ustalić że koła będą mogły mieć dwa kolory lub więcej np. czerwony i żółty – podaję wzór.
Tak przygotowany rysunek wręczcie mamie i poproście o pokolorowanie. Potem pochwalcie się jak Wasze mamy poradziły sobie z zadaniem.
Nakręcenie i prezentacja filmiku z pacynką rozmowa na temat " Dlaczego kochamy nasze mamy"
Słuchanie piosenki o oczach matki do słów wiersza T. Kubiaka. Zadanie do wykonania dla chętnych powiedz swojej mamie co widzisz w jej oczach i narysuj to.

26.05. 2020 (wtorek)

Nakręcenie i prezentacja filmiku z wykorzystaniem 2 pacynek. Rozmowa na temat mamy, składanie życzeń, opowiedzenie bajki dla mam i dzieci "Dar rzeki Fly"

27. 05. 2020 (środa)
Przedszkolowo.pl logo