Misie

Propozycje zajęć na czas pandemii:

Temat tygodnia: Wiosna na wsi
14.04.2020 (wtorek)
Temat: Wiejskie zwierzęta
1. "Kogo słyszysz?" - odgadywanie odgłosów zwierząt wiejskich - rozwijanie percepcji słuchowej (nagrania zwierząt znajdują się w linku) https://view.genial.ly/5e9336bb124be30da536b6cc?fbclid=IwAR0d3AGFVLnsyTwOK6kdCXUEI0ZPzzwuEpCXskF6rXO10A4522oFkaxt2qI
2. "Jesteśmy zwierzętami" - naśladowanie odgłosów zwierząt
3. "Kurczaczek" - praca plastyczna z wykorzystaniem farb i widelca - rozwijanie sprawności manualnej

15.04.2020 (środa)
Temat: Na wiejskim podwórku
1. "Wiejskie zwierzątka" - zabawa paluszkowa - rozwijanie motoryki małej

Każdy mój paluszek
w zwierzątko zmienić muszę.
Gruby, okrągły kciuk
w owczarka zamienię tu.
Ten wskazujący to koń,
po łące goń go goń.
Środkowy jak krówka jest
mleczko dawać chce.
Serdeczny to stara koza,
zaprzęgę go do wozu.
A mały paluszek .... beee,
w owieczkę zamienił się


2. Wysłuchanie piosenki "Gdacze kura: ko, ko, ko" - improwizacja ruchowa do utworu.
https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

16.04.2020 (czwartek)
Temat: W chlewiku
1. Zagadka:

Każdy kojarzy ją z korytem.
To zwierzę urocze, spokojne i skryte,
różowe i czyste, a gdy spojrzysz na nie,
powita Cię zawsze uprzejmym chrumkaniem.


2. "Domy zwierząt" - łączenie zwierzątka z jego domem - utrwalenie nazw zwierząt wiejskich, rozwijanie percepcji wzrokowej
3. "Świnka" - kolorowanka

17.04.2020 (piątek)
Temat: Kogo spotkamy na wsi?
1. "Gdzie jest zwierzę?" - gra na spostrzegawczość - rozwijanie percepcji wzrokowej https://view.genial.ly/5e974d0d27cb3a0e1088025d
2. "Zwierzęta na wsi" - zabawa ruchowa z wykorzystaniem kart - rozwijanie motoryki dużej i wyobraźni (pomysł zaczerpnięty ze strony internetowej: https://www.dzieckiembadz.pl/2018/04/zwierzeta-na-wsi-karty-ruchowe.html)

-------------------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę

20.04.2020 (poniedziałek)
Temat: Segregujemy śmieci.
1. Wysłuchanie opowiadania E. Stadmuller "Smok Segregiusz" - rozmowa kierowana na podstawie ilustracji.
2. Poznanie zasad prawidłowej segregacji śmieci. Utrwalenie wiedzy przy pomocy gry edukacyjnej "Segregacja śmieci" https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/segregacja-smieci

21.04.2020 (wtorek)
Temat: Wypoczynek nad wodą.
1. "Ekologiczna piosenka" - wysłuchanie, rozmowa kierowana na podstawie treści piosenki. Pytania do treści:
- Co robią kominy wielkich fabryk?
- Co to jest smog?
- Dlaczego do rzek płynie brudna woda?
- Dlaczego ważne jest, żeby woda wokół nas była czysta? https://www.youtube.com/watch?v=klBjyH7hyIg
2. "Wodowanie statków" - wykonanie eko-statków z recyklingu - rozwijanie wyobraźni i sprawności manualnej

22.04.2020 (środa)
Temat: Dzień Ziemi
1. "Zostań przyjacielem Ziemi" - prezentacja o tym, co należy robić, żeby zadbać o Planetę Ziemię https://view.genial.ly/5e9f28d443a2920da1db0ff0/interactive-image-dzien-ziemi?fbclid=IwAR0dqiBF1nd_jPU8FuVT1_3E8iCN31pFC7GdCsjnB1HaQniZpJZ1tzSxIAo
2. Kolorowanki na związane z Dniem Ziemi

23.04.2020 (czwartek)
1. "Chcemy mieć czyste powietrze" - rozmowa kierowana na podstawie ilustracji i wiedzy własnej dzieci.
2. "Co to za zapachy" - zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu.
3. "Zwierzaki i inne cudaki z recyklingu" - praca plastyczna - rozwijanie sprawności manualnej i wyobraźni.

24.04.2020 (piątek)
Temat:Wiosenne porządki w ogródku
1. Wysłuchanie piosenki o ogrodzie https://www.youtube.com/watch?v=08_S0RA3mac
2. Narzędzia ogrodnicze - rozwiązywanie zagadek

Co kopie, chociaż nie ma nóg?
Będziesz nią ogród skopać mógł. /łopata/

Na patyku zębów rządek,
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek,
i do uporządkowania śmieci. /grabie/

Leci z niej woda
przez sito blaszane.
Jaka to wygoda
już kwiatki podlane! /konewka/

Tym dziwnym pojazdem na jednym kole
Wozi ogrodnik narzędzia na pole. /taczka/


-------------------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Moja ojczyzna

27.04.2020 (poniedziałek)
Temat: Przyroda w mieście.
1. Wysłuchanie wiersza "Motylek" - A. Przemyska - rozmowa kierowana na podstawie tekstu

Motylek lekki fruwa nad łąką,
w dole są kwiaty, w górze jest słonko.
Fru, fru, fii, fii!-
wesoło, wesoło mu.
Motylek lekki w trawie się błąka,
myśli, że kwiaty to małe słonka.
Fru, fru, fii, fii!-
wesoło, wesoło mu.
Motylek lekki fruwa nad światem,
myśli, że słońce jest dużym kwiatem.
Fru, fru, fii, fii!-
wesoło, wesoło mu.


2. Motylek - ćwiczenia grafomotoryczne. Rysowanie motylka po kształcie, kolorowanie według własnego pomysłu.

28.04.2020 (wtorek)
Temat: Jesteśmy Polką i Polakiem
1. "Jesteśmy Polką i Polakiem" - wysłuchanie piosenki. Rozmowa kierowana na podstawie piosenki. Improwizacja ruchowa do utworu https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
2. Układanie puzzli związanych z tematem piosenki (puzzle ze strony internetowej: https://puzzlefactory.pl/pl)

29.04.2020 (środa)
Temat: Polskie Symbole Narodowe
1. "Polskie Symbole Narodowe" - prezentacja - poznanie symboli narodowych, budowanie świadomości patriotycznych, rozwijanie percepcji słuchowej, wzrokowej, zdolności manualnych, nauka wiersza "Kto Ty jesteś? Polak mały.". https://view.genial.ly/5ea866fdbcafac0d9fdddbee/interactive-image-interactive-image

30.04.2020 (czwartek)
Temat: Warszawa - nasza stolica
1. "Legenda o Warszawskiej Syrence" - wiersz. Rozmowa kierowana na podstawie tekstu.
2. Warszawska Syrenka - ćwiczenia grafomotoryczne, kolorowanie rysunku
-------------------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Moja książka.

04.05.2020 (poniedziałek)

Temat: Dbamy o książki
1. Wysłuchanie opowiadania E. Sarnackiej-Mahoney "Bajka o zmęczonej książce z bajkami" - rozmowa kierowana na podstawie tekstu.
2. Stworzenie kodeksu prawidłowego dbania o książki.

05.05.2020 (wtorek)
Temat: Moja ulubiona książeczka
1. Zadaniem dzieci jest zastanowić się jaka jest ich ulubiona książka i stworzyć do niej ilustrację. Zadaniem nauczyciela jest odgadnąć, na podstawie ilustracji dziecka, o jaką książkę chodzi - rozwijanie wyobraźni i zdolności manualnych.

06.05.2020 (środa)
1. Wysłuchanie wiersza Olgi Adamowicz "Zakładki"- rozmowa kierowana na podstawie tekstu.

Bardzo często do rączek, dzieci biorą wiele książek.
Bajeczki, opowiadania – szkolne lektury do czytania.
Gdy część książeczki przeczytają, to ją szybko zamykają,
a gdy sięgają po nią po chwili, nie wiedzą gdzie czytać książkę skończyli.
Dlatego dla Was jestem ja – zakładka mała i kolorowa.
Zaznaczę stronę w Twojej książeczce, byś czytać nie musiał jej od nowa.
Więc niech nie kończy się Twoje czytanie, przez rogów kartek zaginanie.
Weź mnie do ręki i połóż tam, gdzie książkę czytać skończyłeś sam.
Bo ja, zakładka – kartek obrońca, zostaję w książce zawsze – do końca
Będę Ci służyła przez długie lata, ale wiedz również o tym że,
Ja tak, jak każda Twoja książeczka zadbana i ładna zawsze być chce.



2. Wykonanie narożnej zakładki do książki techniką origami - rozwijanie sprawności manualnej
https://www.mamawdomu.pl/2018/07/narozne-zakladki.html

07.05.2020 (czwartek)
Temat: Książki małe i duże.
1. "Rodziny książek" - zabawa matematyczna - utrwalenie kolorów, przeliczanie do 3, układanie w kolejności od najmniejszej do największej i od największej do najmniejszej.
Polecenia:
1) stwórz "rodziny książek" tak, żeby każda rodzina była w jednym kolorze, nazwij te rodziny odpowiednimi kolorami,
2) policz ile książek ma każda "książkowa rodzina",
3) każdą "książkową rodzinę" ułóż od najmniejszej do największej książki,
4) połącz wszystkie "książkowe rodziny" tak, aby powstała jedna, duża, kolorowa rodzina książek, a następnie wszystkie książki ułóż tak, aby na początku były duże książki, a na końcu małe.

08.05.2020 (piątek)
Temat: Jak korzystać z książek?
1. Utrwalenie zasad korzystania z książek https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/ZASADY-KORZYSTANIA-Z-KSI%C4%84%C5%BBEK-PLANSZE....pdf
2. Kolorowanki związane z czytaniem książek - rozwijanie sprawności dłoni
------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Wiosna w maju

11.05.2020 (poniedziałek)

1. Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej "Łąka" - rozmowa kierowana na temat tekstu
2. Nazywanie mieszkańców łąki, odnajdowanie ich cieni.
3. Rysowanie wybranego mieszkańca łąki.

12.05.2020 (wtorek)
1. "Łąka" - praca plastyczna przy użyciu farb, inspirowana utworem klasycznym E. Gierg "Poranek"
https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4

13.05.2020 (środa)
1."Wiosenny bal u Pszczółki Mai" - nauka tańca i improwizacja ruchowa do utworu
https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8
Przedszkolowo.pl logo