Krasnoludki

Krasnoludki - praca zdalna

MAJ
Temat tygodnia: Jak powstaje książka

04.05.2020 (Poniedziałek)
Zadanie 1
Oglądanie książek o różnej tematyce. Pokazanie swojej ulubionej książki.
Zadanie 2
Oglądanie filmiku edukacyjnego jak powstaje książka
https://www.youtube.com/watch?v=Oo0bSS0bNIs
-------------------------------------------------------------------------------

05.05.2020 (Wtorek)
Zadanie 1
Zadanie plastyczne- wykonanie własnej książeczki według wzoru
https://www.youtube.com/watch?v=sXR4OxY2TaI
Umieszczenie w książeczce swojego ulubionego bohatera literackiego
--------------------------------------------------------------------------------

06.05.2020 (Środa)
Zadanie 1
Zapoznanie się z zasadami jak korzystać z książki
https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE
Pomocnicze pytania:
Co zrobisz zanim weźmiesz książkę do ręki?
Dlaczego nie można jeść i pić przy książkach?
Czy można rysować po książkach, siadać na nie,kopać je?
Co trzeba zrobić, gdy książka jest zniszczona i stara?
Zadanie 2
Praca techniczna- wykonanie zakładki do swojej ulubionej książki. Wykorzystanie różnych materiałów np. pomponów, patyczków po lodach, guzików, filcu itp.
---------------------------------------------------------------------------------

07.05.2020 (Czwartek)
Zadanie 1
Zabawy ruchowe z Pipi i Myszką Minnie
https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M
Zadanie 2
Zagadki konkursowe- znajomość bajek.

---------------------------------------------------------------------------------

08.05.2020 (Piątek)
Zadanie 1
Ćwiczenia grafomotoryczne- szlaczki - księżniczki, krasnoludki i zamek.
Zadanie 2
Nauka piosenki "Kolorowa książka"
https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A
Zadanie 3
Zadanie dydaktyczne: która postać nie
pasuje do danej bajki. Przykłady:
- Czerwony Kapturek, Pinokio, Dżepetto.
- Smok, Śnieżka, krasnoludki.
- babcia, wilk, rybak.
- Kubuś Puchatek, Jaś, Baba Jaga.
- Małgosia, wilk, leśniczy.
- Kopciuszek, macocha, Szewczyk Dratewka.
- złota rybka, Królowa śniegu, rybak.
Zadanie 4
Ogłoszenie wyników zgadywanek - Mistrza znajomości bajek. :)
-----------------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Na łące

11.05.2020 (Poniedziałek)
Zadanie1
Zajęcia na łące (filmik z p. Weroniką)- zapoznanie z tematem tygodnia.
Przypomnienie wyglądu i znaczenia pokrzywy i mniszka lekarskiego.
Zadanie 2
Przepisy na sok pokrzywowy i pokrzywowo-jabłkowy.
Lecznicze zastosowanie mniszka lekarskiego- przepis na słodki syrop na gardło i cukierki z mniszka.
Zadanie 3
Filmik edukacyjny pt. Wędrówki Skrzata Borówki - Łąka
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
odpowiedzcie na pytania:
Jakie owady zamieszkują łąkę?
Jakie rośliny rosną na łące?
Jakie zwierzęta można spotkać na łące?
Jak nazywały się ptaki, które przyleciały na łąkę?
-----------------------------------------------------------------------------------------

12.05.2020 (Wtorek)
Zadanie 1
Filmik o pożytecznej pracy biedronek(filmik z p. Weroniką).
Zadanie 2
Praca plastyczna - wykonanie biedronki przy użyciu talerzyka, kamyka itp.
Zadanie 3
Zajęcia matematyczne - przeliczanie w zakresie 10
---------------------------------------------------------------------------------

13.05.2020 (Środa)
Zadanie 1
Ćwiczenia grafomotoryczne
- prawidłowa postawa przy stoliku
- prawidłowy sposób trzymania ołówka w dłoni
- kreślenie linii, starając się nie wyjeżdżać poza wyznaczone miejsce
Zadanie 2
Zajęcia matematyczne- nazywanie pokazanych figur geometrycznych. Określenie cech charakterystycznych figur geometrycznych.
---------------------------------------------------------------------------------

14.05.2020 (Czwartek)
Zadanie 1
Oglądanie ilustracji różnych gatunków motyli.
Oglądanie filmiku edukacyjnego o życiu motyli
https://www.youtube.com/watch?v=aI43H9jk1dE&fbclid=IwAR3tYcCy-NHn6XpdUCMZkO-7IBnodzC2PTrh1WDMvarlhJtNgZAJsnyg4hg
Zadanie 2
Praca plastyczna - wykonanie motyla za pomocą pisaków i wody.
----------------------------------------------------------------------------------

15.05.2020 (Piątek)
Zadanie 1
Zapoznanie z wierszem D.Gellner "Broszki"
Pytania pomocnicze:
Ile broszek przypięło lato na łące?
Co udawała pierwsza broszka?
Co zrobiła piąta broszka?
Zadanie 2
Eksperyment- zajęcia logopedyczne.
Ćwiczenie równego oddechu przez słomkę. Wykorzystanie kubeczka papierowego, słomkę i rękawiczkę gumową.
Zadanie 3
Prezentacja dzieci z gr krasnoludki dla rówieśników.
-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Moje zwierzątko

18.05.2020 (Poniedziałek)
Zadanie 1
Filmik edukacyjny (p.Weroniki) jak należy zachować się przy obcych psach.
Zadanie 2
Nawiązanie do tematu tygodnia; oglądanie rysunków różnych gatunków zwierząt żyjących w domu.
Zadanie 3
Fotografie dzieciaków z grupy krasnoludków ze swoimi pupilami.
--------------------------------------------------------------------------------------
19.05.2020 (Wtorek)
Zadanie 1
Zapoznanie z wierszem Ewy Szelburg- Zarębiny "Szczeniątka"
Pytania pomocnicze do wiersza:
-do kogo jest podobne pierwsze szczenię?
-w jakie łatki jest drugie szczenię?
-kogo będzie ostatnie szczenię?
Zadanie 2
Praca plastyczna - jamnik.
Kolorowanie psa dowolną techniką np. pisaki, fakrby, kreda, kredki itp.
Zadanie 3
Praca techniczna- pies.
Wykonanie psa z drewnianego noża, łyżki.
Zadanie 4
Oglądanie bajki o psie "Marta mówi"
https://www.youtube.com/watch?v=9O9BrBY5cYQ

----------------------------------------------------------------------------------------
20.05.2020 (Środa)
Zadanie 1
Oglądanie zdjęć i filmiku edukacyjnego o papugach
https://www.youtube.com/watch?v=mBZ-CHwwirk
Zadanie 2
Ćwiczenia grafomotoryczne. Łączenie kropek, rysowanie po śladzie.
Zadanie 3
Praca plastyczna- nauka rysowania papugi.
----------------------------------------------------------------------------------------

21.05.2020 (Czwartek)
Zadanie 1
Eksperyment: Bańki mydlane.
Dmuchanie przez słomkę bańkę w bańce.
Zadanie 2
Eksperyment: Gasnąca świeczka.
Zatkanie świeczki przy pomocy szklanki- Co się stanie?
Zadanie 3
Eksperyment: Bąbelkowa woda.
Tworzenie bąbelek w szklance.
----------------------------------------------------------------------------------------

22.05.2020 (Piątek)
Zadanie 1
Zabawa muzyczno- ruchowa
https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY
Zadanie 2
Kreatywna zabawa muzyczno- ruchowa
https://www.youtube.com/watch?v=U2-l87iDqU8
Zadanie 2
Składanie życzeń solenizantce Hani
----------------------------------------------------------------------------------------


----------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------
Temat tygodnia: Wiosna na wsi
14.04.2020 (WTOREK)
Zadanie 1
Dzisiaj zapraszam Was do wysłuchania opowiadania Ewy Stadtmuller "Wiejskie podwórko", w którym zapoznacie się z pracą rolnika oraz przypomnicie sobie zwierzęta mieszkające na wsi. Posłuchajcie uważnie i odpowiedzcie na poniższe pytania.
"Wiejskie podwórko" - Nie uwierzycie ci się nam przytrafiło! - opowiadał przy kolacji dziadzio. - Postanowiliśmy z babcią zabrać Was na parę dni na wieś do mojego kolegi z dzieciństwa Stanisława. - Pojedziemy na wieś?- ucieszyła się Ada.- Oczywiście - jeśli rodzice się zgodzą.
Pan Stanisław opowiadał Adzie i Olkowi gdzie chodzili razem z dziadkiem na grzyby i jagody, jak paśli krowy.
- Ma pan krowy? - zainteresował się Olek. A mam ta starsza to Jagoda, a młodsza Malina. A kaczuszki? - spytała Ada?. Kaczuszki też. Całe popołudnie dzieci spędziły na zwiedzaniu stajni, obory i kurnika. Adzie podobało się karmienie kur i kaczek a Olkowi - królików.
Oboje przyglądali się jak pan Staś czyści konie.
- co prawda do pracy w polu używam traktora - opowiadał pan Staś, ale kiedy przyjadą dzieci marzą żeby wsiąść na rumaka. Olek także przejechał się z Adą na koniu a pan Staś opowiadał im o swoim gospodarstwie. Ma duże pole na którym uprawia rzepak Który kwitnie w maju.
Jak ty sobie z tym wszystkim radzisz? - pytał dziadzio. - Wstaję o piątej rano, oporządzam zwierzęta, a potem po kolei robi się co trzeba.
- Wiesz dziadku chyba będę rolnikiem?
Rodzic zadaje dziecku pytania:
Co zobaczyły dzieci w gospodarstwie pana Stasia?
Co robili Olek i Ada podczas wizyty w gospodarstwie?
Jakie obowiązki ma do wykonania rolnik?
Na koniec proponuję zabawę ruchową - Jakim jestem zwierzęciem?. Dziecko wybiera na obrazku (który przesłałam) jedno zwierzątko,które naśladuje ruchem, a rodzice lub rodzeństwo odgaduje.
Zadanie 2
Grafomotoryka- rysowanie po śladzie.
Zadanie 3
Zabawa ruchowa
https://wordwall.net/pl/resource/1031315/%c4%87wiczenia
Życzymy miłej zabawy! :) :)
----------------------------------------------------------------------------------------
15.04.2020 (Środa)

Zadanie 1
Zapraszam do zabawy przy piosence "Dziadek Lulek farmę miał" - naśladujcie głosy zwierząt, później jeszcze raz włączcie piosenkę i policzcie ile zwierzątek miał dziadek na farmie, nazwijcie je.
Następnie oglądnijcie filmik edukacyjny - U Dziadka Lulka na wsi. Nazwijcie zwierzątka jakie były w gospodarstwie dziadka, podzielcie ich nazwy na sylaby.
Odpowiedzcie na pytanie:
Co robią na gospodarstwie zwierzęta i czym się żywią?
Na linku jest też gra - pt."Pomyśl i kliknij." Na obrazkach przedstawione są zwierzęta, jedno z nich wydaje głos musisz kliknąć na odpowiednie zwierzątko.
https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q
Zadanie 2
Karty pracy: wykonanie własnych puzzli, szukanie różnic na obrazkach.

-----------------------------------------------------------------------------------

16.04.2020 (Czwartek)

Zadanie 1
Zabawa ożywiająca:
Rodzic podaje nazwę zwierzęcia występującego na wsi, a dziecko naśladuje chód i zachowanie się podanego zwierzęcia np.
- pies - dziecko przemieszcza się na czworakach udając pieska,
- kot - dziecko porusza się na czworakach udając kota, co jakiś czas rodzic mówi "koci grzbiet" wówczas dziecko uwypukla plecy ku górze,
- kaczka - dziecko chodzi na lekko ugiętych nogach, stopy stawia do środka, ręce naśladują ruchy skrzydeł.
Masażyk - Dziecko i rodzic siadają skrzyżnie na dywanie. Najpierw rodzic siada za dzieckiem czyli dziecko jest masowane, później następuje zmiana (rodzic jest masowany).
Biegną konie do zagrody - uderzamy otwartymi dłońmi po plecach.
A kaczuszki hop do wody - uderzamy piąstkami od góry pleców do dołu.
Kurki ziarna wydziobują - palcami wskazującymi chodzimy po plecach.
Pieski szczekają - delikatnie szczypiemy,
i domu pilnują - masujemy całe plecy.
Zadanie 2
Praca plastyczna- płaskie origami(koło). Wykonanie dowolnego zwierzaka.

---------------------------------------------------------------------------------------
17.04.2020 (Piątek)

Zadanie 1
Na obrazku są przedstawione zwierzęta dorosłe i młode. Waszym zadaniem będzie nazwać te zwierzęta, naśladować głosy zwierząt młodych i dorosłych, wskazać różnice między nimi (np: kolor dorosłej kaczki i małego kaczątka). Powiedzieć jak nazywają się ich domy, policzyć młode zwierzęta i powiedzieć których jest najwięcej.
Mamy, ich dzieci, domy:
- krowa, cielę - obora
- klacz (koń) źrebię - stajnia
- świnia (konkretnie maciora) prosię - chlew
- koza, koźlę - obora
- owca, jagnię - obora
- kura, kurczę (pisklęta) - kurnik
- kaczka, kaczę (kaczęta) - kurnik
- gęś, gęsię (gęsięta) - kurnik
"Wiejskie zwierzątka" - ulepcie z plasteliny wybrane zwierzątko, nazwijcie je. Jeżeli nie macie plasteliny, możecie narysować kredkami.
Zadanie 2
Czytanie książki "Zwierzęta na wsi" i wykonanie do tekstu farmy ze zwierzętami.
Zadanie 3
Karty pracy z cyklu #dzieciucząrodzicówwdomu Temat: Dinozaury
https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/

-------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia: Dbamy o przyrodę.

20.04.2020 (Poniedziałek)
Zadanie 1
Bajka edukacyjna "Rady na odpady"
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
Rozmowa z rodzicami na pytanie:
Gdzie znajdowały się dzieci i kogo zawołały?
Dokąd wybrały się dzieci?
Kto opowiadał dzieciom o środowisku?
O czym opowiadał smok dzieciom?
W jaki sposób trzeba dbać o środowisko?
Co robimy z odpadami?
Do pojemników w jakim kolorze wrzucamy: papier, plastik, metal oraz szkło?
Dokąd wędrują segregowane śmieci i co się z nich robi?
Zadanie 2
Zapoznanie z tematem tygodnia. Wprowadzenie ekozasady przedszkolaka.
Tematyczne kolorowanki
Zadania 3
Filmik z pozdrowieniami dla dzieci z grupy "krasnoludki".

-----------------------------------------------------------------------------

21.04.2020 (Wtorek)
Zadanie 1
Ekologiczne zagadki i piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=YZMJWz_me6g
Stoją głodne i czekają,
na ulicy i na skwerku,
na patyczki od lizaków
i papierki od cukierków (kosze na śmieci)
Bardzo proszę wszystkie dzieci,
niech rzucają do mnie śmieci. (kosze na śmieci)
Używamy jej do gotowania, mycia.
Potrzebna jest ludności, zwierzętom,
roślinom do życia. (woda)
Zwykle się rozlewa, leje.
Czasem jak kamień twardnieje.
Bez niej trawy usychają,
a zwierzęta umierają. (woda)
Zadanie 2
Dziś trudne słowo recykling- oznacza powtórne wykorzystanie odpadów. Tablice pokazowe jak segregować śmieci.
Zadanie 3
Zadanie techniczne- powtórne wykorzystanie odpadków przy wykonaniu robotów lub innych konstrukcji.

------------------------------------------------------------------------------

22.04.2020 (Środa)
Zadanie 1
Życzenia dla solenizantki Karolinki. Dużo zdrówka i uśmiechu. Składanie życzeń przez krasnoludki.
Zadanie 2
Co roku 22 kwietnia na całym świecie obchodzone jest wyjątkowe święto Dzień Ziemi.
Tego dnia powinniśmy pomyśleć o tym jak chronić nasz wspólny dom - Ziemię, Warto zastanowić się jak pomóc naszej planecie, aby ten nasz wspólny dom był zdrowy, piękny i czysty. Wysłuchajcie więc piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=4mA4GrL-yYA
Zadanie 3
Ilustracje jaki prezent można ofiarować Ziemi z okazji jej święta. Jak można chronić Naszą Planetę.
--------------------------------------------------------------------------------

23.04.2020 (Czwartek)
Zadanie 1
Ilustracje kwitnących drzew i krzewów. Zachęcanie do spacerów i oglądanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną.
Zadanie 2
Zapraszamy do obejrzenia filmiku edukacyjnego "Strażnicy Ziemi"
https://www.youtube.com/watch?v=1PThAnyReK4
---------------------------------------------------------------------------------

24.04.2020 (Piątek)
Zadanie 1
Ćwiczenia grafomotoryczne- dokończ rysunek.
Zadanie 2
Słuchanie wiersza J. kasperkowiak pt. Mali strażnicy przyrody. Wyjaśnienie pojęcia "Ekologia". Luźne rozmowy z rodzicami na temat wiersza.
Dziś 'ekologia" - modne słowo,
przyrodę wszyscy chcemy mieć zdrową.
Jej strażnikami się ogłaszamy,
od dziś przyrodzie my pomagamy.
Gdy ktoś bezmyślnie papierek rzuci,
musisz takiemu uwagę zwrócić.
nie można przecież bezkarnie śmiecić,
to wiedzą nawet przedszkolne dzieci.
Nie wolno łamać gałęzi drzew,
bo piękny płynie z nich ptasi śpiew.
A kiedy bocian wróci z podróży,
gniazdo niech znajdzie, na nie zasłużył.
Pozwól dżdżownicy do ziemi wrócić,
po co jej dzieci maja się smucić.
Niech barwny motyl siada na kwiatach,
żyje tak krótko, niech wolny lata.
Choć ekolodzy jeszcze z nas mali,
uczyć będziemy tego wandali.
Matka natura nas wynagrodzi,
jeśli z przyrodą będziemy w zgodzie.

Rodzice zadają pytania:
Gdzie powinniśmy wyrzucać śmieci?
Dlaczego nie powinniśmy łamać gałązek drzew?
(ponieważ drzewko usycha).
Dlaczego nie powinniśmy niszczyć gniazd?
Co pożytecznego robi dżdżownica?
(spulchnia ziemię, żeby rośliny łatwiej rosły)
Zadanie 3
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem poduszki.

-------------------------------------------------------------------------------

Temat tygodnia:" Moja miejscowość, mój region"

27.04.2020 (Poniedziałek)

Zadanie 1
Wprowadzenie do tematu tygodnia- POLSKA. Ilustracje dotyczące symboli Polski. Zdjęcia różnych miast i ich cech charakterystycznych.
Zadanie 2
Nadchodzące święta są doskonałą okazją do rozszerzenia wiadomości z tego zakresu oraz ugruntowanie zdobytej wiedzy. Dzisiaj proponuję krótki film o naszych symbolach narodowych.
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
Zadanie 3
Zajęcia ruchowe
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
--------------------------------------------------------------------------------------

28.04.2020 (WTOREK)

Zadanie 1
Zapraszam Was dzisiaj do wysłuchania wiersza Iwony Fabiszewskiej pt. Moja Ojczyzna, a rodziców proszę o przeczytanie.
Kocham moją ojczyznę,
bo jestem Polakiem.
Kocham Orła Białego,
bo jest Polski znakiem.
Kocham barwy ojczyste:
te biało - czerwone.
Kocham góry i niziny,
każdą Polski stronę.
Zadanie 2
Zajęcia plastyczne- flaga. Wykonanie flagi według własnego pomysłu.
Zadanie 3
Karty pracy z cyklu # dzieciucząrodzicówwdomu
Temat: Matematyka
Zadanie 4
Zajęcia muzyczne
https://www.youtube.com/watch?v=dqk_IongIzI
----------------------------------------------------------------------------
29.04.2020 (ŚRODA)

Zadanie1
Zapoznanie z piosenką:
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Zadanie2
Zabawa ruchowa- Teraz czas na trochę ruchu podczas zabawy - Kto przedostanie się na drugą stronę Wisły?
Wyobraźmy sobie, że przez pokój płynie rzeka Polski - Wisła. Będziemy mogli przeprawić się na jej drugi brzeg po kamieniach (złożonych kartkach).
Zadanie polega na naprzemianstronnym przejściu (raz prawą nogą, raz lewą) po kartkach tak, by nie wpaść do rzeki. Liczy się dokładność wykonania.
- teraz utrudniamy przedostanie się na drugą stronę:
a) podskakujemy raz na prawą, raz na lewą nogę,
b) podskakujemy obunóż jak kangurki,
c) podskakujemy tylko na prawej nodze, później na lewej,
d) przechodzimy na czworakach.
Zadanie3
Masażyki- robimy pizzę.
---------------------------------------------------------------------------------------

Wszystkie przykłady prac na zamkniętej stronie FB "Plastusiowa Rodzinka"
Przedszkolowo.pl logo